Boot verven en schilderen

Vakschilders onder optimale condities

Volledig geconditioneerde schilderruimte met overdruk


Een jacht dat strak in de lak staat is een lust voor het oog en dankzij de nieuwste 2-componenten laksystemen gaat de lak jarenlang mee zonder haar glans te verliezen. Maar er komt een moment dat een jacht volledig -van romp tot opbouw- van een nieuw jasje moet worden voorzien. Dit is een ronduit kritisch proces dat alleen succesvol kan worden volbracht als aan de nodige voorwaarden wordt voldaan.

Dankzij de beschikbaarheid van een volledig geconditioneerde ruimte met overdruk kunnen onze vakschilders onder optimale condities elk karwei klaren. Zo zijn zij in staat om die storende kras bij de waterlijn onzichtbaar, zonder kleurverschil, volledig volgens de richtlijnen van de verffabrikant te herstellen.

Duurzamer dan traditionele lakken


Hedendaagse 2-componenten verfsystemen gaan weliswaar aanzienlijk langer mee dan traditionele lakken, maar de verwerking ervan is een stuk lastiger. Waar je vroeger een kras simpelweg kon opschuren, plamuren en vervolgens overschilderen, is dit proces tegenwoordig complex en tijdrovend. Maar eenmaal vakkundig en onder de juiste condities uitgevoerd [lees: onder andere juiste temperatuur en luchtvochtigheid], dan zal de beschadiging geen effect meer hebben op het omliggende verfsysteem. Helaas was dat vroeger niet altijd zo…

Onze scheepswerf


Ook al is uw schip destijds volledig naar uw specifieke wensen gebouwd, na verloop van tijd kan de wens ontstaan om de techniek te actualiseren of de indeling aan te passen aan het veranderde gebruik

Er komt een moment dat een jacht volledig -van romp tot opbouw- van een nieuw jasje moet worden voorzien. Dit is een ronduit kritisch proces dat alleen succesvol kan worden volbracht als aan de nodige voorwaarden wordt voldaan.

Een jacht bestaat uit honderden zo niet duizenden onderdelen en een deel daarvan is onderhoudsgevoelig en of heeft een beperkte levensduur.